2023/09/30

NOVELLÁIM - Az influenza és én

 Ez az írásom, nevezzük novellának egy betegség idején íródott. Jellemzően még ebből is viccet gyártottam, mert hát attól úgysem gyógyulok meg hamarabb, ha siránkozom és sajnálom magam.
Tehát került ebbe humor, irónia, tények, de remélhetőleg a humor van benne túlsúlyban. 

 
 
 

 
 Bombicz PC Judit - Az influenza és én


Először is leszögezném, hogy az alant olvasható kis szösszenet sehonnan nem koppintottam, elvégre vannak nekem saját gondolataim is. Ez a kis leírás, az én jelenlegi, kissé beteg és leamortizált memóriámból pattant ki. Ráadásul ennek köze sincs a panaszhoz, hiszen viccet csinálok még a fájdalomból is. Ez van, majd túl leszek rajta. A fél környék beteg...

Az egésznek az a lényege, hogy megtámadott egy aljas és alattomos vírus, ami nem meglepő, ha arra gondolunk, hogy néhány napja ápolok egy beteget már itthon. Reménykedtem, hogy nem fog átkúszni az én szerkezetembe is, de simán szétzúzta minden reményemet. Tényleg, engem ki fog ápolni?

Sajnos egyelőre még nem találtam olyan vírusirtót, ami pont ezt a betolakodót tudná karanténba helyezni, majd kiiktatni mindenhonnan.

Elmondom a tüneteket, amik eléggé meg tudják zavarni a működésemet.

Tehát azokkal a hardware-ekkel kezdeném, amiket valamilyen rejtélyes módon nem tudott még megtámadni ez a dög, így ezekben nem is érzek fájdalmat.

Konkrétan a fogaimban, a nyelvemben, a szemeimben, a szempillámban, a szemöldökömben, és a hajamban. Ezeket tuti, hogy valami általam nem ismert, titokban feltelepített tűzfal védi. Töröm a fejem, hogyan lehetne ezt a tűzfalat kiterjeszteni az egész konfigurációmra. Egyelőre meddő próbálkozás.

Valamiért az egész borításomnak pocsék a közérzete. Ez, gyengébbek kedvéért, a bőröm. Néha, természetesen mindig más helyen, égető érzés alakul ki, egy-egy pillanatra, és amilyen hirtelen jött, már el is suhant valamerre. Ez azért kibírható.

A végtag-perifériáimban néha tompa, néha pedig szúró fájdalmat érzek, de még ez is elmegy, bár cseppet sem kellemes.

A legrosszabb a köhögés. Amikor az elkezdődik, olyan érzésem van, hogy a mellkasomban, a torkomban, és a koponyám felső részében csücsülő alkatrészeim éppen kezdenek kiszakadni a helyükről, hogy elhagyják az egész konfigurációt. Ez nagyon gáz. Ezután sajnos a winchesterem kissé nehezen bootol, de még bírja a kiképzést.

Éjszaka már teljesen hulla voltam. Kb. éjjel egy órától próbáltam magam energiatakarékos, alvó módba süllyeszteni, nagyon nem jött össze. Hajnalban sikerült végre kicsit kikapcsolnom, de sokáig ez sem működött.

Ráadásul előkerült egy rejtett software is, a laz.exe. Hogy ez milyen programmal érkezhetett titokban, és hogyan telepítette saját magát úgy, hogy észre sem vettem, na, ez nagy talány.

Ezt a progit úgy lehet felismerni, hogy egyik pillanatban az egész szerkezeted rázkódik, mintha birkózógépnek néztél volna valami feszkós, falból kilógó drótot, és ilyenkor kénytelen vagy az egész testedet úgy betakarni, hogy talán csak a szemed látszik ki. Aztán jön a csavar néhány perc múlva, amikor elönt a forróság, és dobálod lefelé az összes védőréteget, amit magadra húztál. Nem egyszerű megoldás. Ráadásul, ha valaki látja, mit művelsz, simán elkönyveli, már a CPU-dat is teljesen megfertőzte a vírus.

Mindent összefoglalva, védekezzetek, mert ha támad ez a dög, az kegyetlen érzés.

Szerencsére azonban a humor és optimizmus nevű programom még nem törlődött a rendszerből, így biztos, hogy túlélem, és újra működőképessé válok, hamarosan.

Bárki keres, az ágyamban megtalál, de néha majd ide vándorolok és körülnézek. Aki úgy érzi, szüksége van erre a vírusra, csak annyit kell, hogy tegyen, meglátogat. Semmi más erőfeszítés, ez a dög azonnal ugrik.

Viszont ettől inkább óva intenék mindenkit!

Az erő és a Pc-guru legyen veletek!

 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése